< بررسی انواع لیفتراک :: india dates fruits

india dates fruits

dates fruits in india

india dates fruits

dates fruits in india

  • ۰
  • ۰

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، ابزار و وسایل زیادی برای امور جا به جایی طراحی و تولید شده است تا امر جابجایی و حمل نقل آسان تر شود. از جمله این وسایل می توان به انواع لیفتراک اشاره کرد. با استفاده از انواع لیفتراک ها علاوه بر آسان تر شدن حمل و نقل، بازدهی کار نیز افزایش خواهد یافت. در این بخش می خواهیم یکی از پرکاربردترین وسایل برای جابجایی بار یعنی لیفتراک و همچنین انواع لیفتراک را مورد بررسی قرار دهیم پس با ما همراه باشید.

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، ابزار و وسایل زیادی برای امور جا به جایی طراحی و تولید شده است تا امر جابجایی و حمل نقل آسان تر شود. از جمله این وسایل می توان به انواع لیفتراک اشاره کرد. با استفاده از انواع لیفتراک ها علاوه بر آسان تر شدن حمل و نقل، بازدهی کار نیز افزایش خواهد یافت. در این بخش می خواهیم یکی از پرکاربردترین وسایل برای جابجایی بار یعنی لیفتراک و همچنین انواع لیفتراک را مورد بررسی قرار دهیم پس با ما همراه باشید.

 

لیفتراک

لیفتراک دستگاهی است که در جلوی خود دو شاخک دارد. از این شاخک ها برای بالا و پایین بردن وسیله ها و همچنین جا به جایی آن ها استفاده می کند.

 

این دستگاه دارای یک دکل، الحاقات و شاخک می باشد که با توجه به کاربرد آن در حمل و نقل، انبار کردن بار و جابجایی طراحی و تولید می شود.

لیفتراک ها یک دستگاه صنعتی موتوردار هستند که برای جابجایی و بلند کردن بار بر روی پالت در محوطه تاسیسات ذخیره سازی، انبار و مرکز توزیع استفاده می شوند. با توجه به نوع طراحی و کاربرد برخی از دستگاه ها، به اپراتور . راننده آن ها اجازه می دهند در زمان کار با این دستگاه بنشینند.

کاربرد اصلی لیفتراک ها

از این وسیله بیشتر در محل هایی استفاده می شود که ساخت و ساز زیاد است. این دستگاه می تواند به راحتی وسایل ساختمانی و مصالح را به راحتی جا به جا کند. این دستگاه ها در سطوح وسیع و انبار ها می توانند به راحتی وسایل را جا به جا نمایند. شاخک های این دستگاه می توانند از سطح خود لیفتراک بالاتر بروند و وسایل را در ارتفاع های بالا قرار دهند. به همین دلیل از این وسیله برای بارگیری کامیون ها نیز استفاده می کنند.

انواع لیفتراک با توجه نوع موتور

یکی از مهمترین بخش هایی که هنگاک خرید لیفتراک باید به آن توجه کرد موتور آن ها می باشد. موتور این دستگاه تامین کننده گشتاور و قدرت لازم برای کارکرد این دستگاه می باشد. امروزه دستگاه ها با سوخت ها مختلف کار می کنند. از جمله این سوخت ها می توان به بنزین، دیزل، گاز، نیروی الکتریکی و غیره اشاره نمود. سوخت این دستگاه با توجه به محل مورد استفاده و نوع کاربرد آن متفاوت می باشد.

 

انواع لیفتراک

انواع لیفتراک

 

لیفتراک ها انواع متفاوتی دارند که در ادامه برخی از انواع لیفتراک ها را مورد بررسی قرار می دهیم، پس با ما همراه باشید.

لیفتراک دیزل

این نوع از انواع لیفتراک ها برای محیط های باز مناسب می باشند. به این دلیل که بخار ذرات دیزل و اگزوز در فضای باز پراکنده شود و مسائل بهداشتی، ایمنی و زیست محیطی که در فضای بسته ساختمان ممکن است اتفاق بیفتد را در بر نگیرد. با این تفاسیر شما می توانید با استفاده از تصفیه کننده ها و کاتالیزور اگزوز از انتشار گاز های مضر جلوگیری نمایید و از لیفتراک ها در محیط های بسته نیز استفاده نمایید.

موتور های دیزلی لیفتراک ها کارایی و کاربرد بیشتری نسبت به موتور های گازسوز دارند. مخزن سوخت یک دستگاه 50 لیتری از کپسول گاز 18 کیلویی یک لیفتراک گازسوز راندمان بیشتری خواهد داشت.

یکی دیگر از مزایای دستگاه های دیزلی گشتاور بالاتر آن ها می باشد. این امر باعث می شود تا در انجام کار های سنگین و سراشیبی ها قدرت بالاتری داشته باشند.

انواع لیفتراک ها در تناژهای 15، 10، 7، 5، 3، 2 و غیره موجود می باشد.

 

معایب:

یکی از معایب این دستگاه سر و صدای زیاد آن می باشد که یک متصدی لیفتراک فروشی موظف ایت آن را به خریدار بگوید.

گاز های مضری که از این دستگاه خارج می شود، ممکن است برای برخی بیماری ها مضر باشد.

اگر از این دستگاه در فضاهای بسته استفاده نمایید ممکن است آلارم ها دود را فعال کند.

اندازه ی بزرگ این دستگاه مانند یک لیفتراک تویوتا 4.5 تن به این معنی می باشد که برای کار کردن نیاز به فضای زیادی دارد. این مشکل در فضاهای باز وجود نخواهد داشت.

قیمت اولیه لیفتراک های دیزلی معمولا کمتر از دستگاه های برقی می باشد، اما از دستگاه های دوگانه سوز بیشتر است.

 

هزینه نگهداری و تعمیر این نوع لیفتراک ها از دستگاه های الکتریکی بیشتر می باشد ولی از دستگاه های دوگانه سوز کمتر می باشد.

لیفتراک دوگانه‌سوز (گاز و بنزین)

یکی از انواع لیفتراک ها، لیفتراک LPG (گاز مایع) می باشد. این دستگاه با توجه به قیمت گذاری مناسب و همچنین عملکرد مناسب در محیط های بسته و باز بسیار محبوب می باشد.

موتور این دستگاه مشتقی از موتور دوگانه سوز خودرو ها می باشد، به همین دلیل قطعات آن به راحتی در دسترس خواهند بود.

این نوع لیفتراک ها نسبت به نوع دیزلی کم صدا تر هستند و همچنین بخار اگزوز این دستگاه آلاینده کمتری نسبت به نوع دیزلی دارد.

میزان شتاب، سرعت بار بری بالا و سرعت حمل و نقل بالای لیفتراک های دوگانه سوز محبوبیت آن ها را دوچندان کرده است.

معایب:

درست است که این نوع دستگاه ها نسبت به انواع لیفتراک ها ارزان تر می باشد، اما هزینه سوخت و نگهداری آن ها بالاتر می باشد.

مانند نوع دیزلی در زمستان باید از ضد یخ استفاده کنید.

در کل باید توجه داشته باشید که موتور هایی که که با استفاده از گاز کار می کنند، گاهی اوقات باید اجازه دهید موتور با بنزین کار کند.

لیفتراک برقی

این نوع از انواع لیفتراک ها دوستدار محیط زیست می باشند. در واقع هیچ آلاینده مضر و هیچ دودی ندارند. همچنین بی صدا می باشند.

با توجه به اینکه وزن باتری آن ها کم می باشد بسیار سریع عمل می کنند و سرعت حمل و نقل آن ها بالا می باشد.

هزینه های شارژ باتری این نوع لیفتراک ها نسبت به هزینه دیزل و سوخت کمتر می باشد.

این دستگاه راحت تر از لیفتراک های گازسوز و دیزلی کار می کنند. به این دلیل که تنها یک پدال ترمز و یک پدال گاز دارند.

هزینه نگهداری و تعمیر این دستگاه بسیار کمتر از نوع دیزلی و گازسوز می باشد.

کانتر بالانس، ریچتراک و استاکر جزو لیفتراک های برقی هستند.

معایب:

هزینه ی اولیه این نوع لیفتراک ها بالا می باشد.

امکان استفاده از آن در زمان شارژ وجود نخواهد داشت.

این دستگاه به سطح صاف برای کار کردن نیاز دارد.

کارکردن با دستگاه های برقی در محیط های شرجی ممکن است موجب مشکلاتی در قطعات الکتریکی و سیم کشی دستگاه شود.

*

  • ۰۱/۰۵/۰۵
  • india dates india dates

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی