< بایگانی فروردين ۱۴۰۰ :: india dates fruits

india dates fruits

dates fruits in india

india dates fruits

dates fruits in india

۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اصطلاحات صنعت خرما

 

خرما Date Industry Terms

(1)منظور از برداشت سـنتی خرما آن است که محصول در زمان برداشت بدون هرگونه فرآوری مستقیما از‌ پای‌‌ درخت‌ به داخل گونی،حصیر یا کارتن مصرفی ریخته‌ شود و به‌ همان صورت بـه بـازار مصرف ارایه گردد.

(2)منظور از بـرداشت صـنعتی خرما آن است که محصول در زمان برداشت مستقیما‌ داخل‌ جعبه‌های‌ چوبی ریخته‌ شود و بلافاصله به کارگاه‌های صنعتی جهت‌ ضدعفونی و فرآوری و بسته‌بندی‌ نهایی‌ خرما منتقل شود.

(3)منظور از”بـسته‌بندی بـالک‌”بسته‌بندی خرما در کارتن‌های 10 کـیلویی یـا بیشتر است که‌‌ مصرف‌کنندگان‌ آن‌ عمدتا کارخانجات موادغذایی یا بسته‌بندی در خشکبار خارج میباشند.

(4)منظور از”بسته‌بندی‌ مصرفی‌‌”آنست‌ که خرما در بسته‌های کوچک معمولا کمتر از 3 کیلو بسته‌بندی شده و مستقیما”توسط مصرف‌کننده‌‌ نـهایی‌ قـابل‌ استفاده باشد

  • india dates india dates
  • ۰
  • ۰

 

ایران اولین تولید کننده و دومین صادرکننده خرما در جهان است . Export of Bam Mazafati dates

و شرکت خرما فروشی یکی از بزگترین تولید کنندگان خرمای مضافتی میباشد که سالیانه درصد بالایی از محصولات خود را برای عرضه در بازار های خارجی صادر میکند
خرما از نظر مواد غذایی موجود در آن از محصولات مهم کشاورزی محسوب می شود و مصرف آن در میان ملل مختلف به لحاظ ارزش غذایی این محصول رواج دارد .
ایران عمده ترین تولید کننده خرما در جهان است .
و می تواند سهم خود را در تجارت جهانی آن نیز روبرو روز به روز افزایش دهد و از این طریق نتنها به رشد درآمدهای ارزی ناشی از صادرات غیرنفتی نایل آید و اشتغال مناسبی را برای کشاورزان و بخش صنعتی .
فرآوری خرما فراهم آورد

گزارش های آماری در خصوص صادرات کشورهای عمده تولید کننده خرما نشان می دهد که تانزانیا با وجود آنکه دهم این کشور تولید کننده معتبر خرما در جهان است اما سهم آن در صادرات خرما بیشتر از دیگر تولیدکنندگان است سهم تانزانیا در بازار جهانی و خرما در سال ۱۹۹۷ به 25.88 درصد رسید .
اطلاعات منتشر شده در خصوص بازاریابی خرما نشان می دهد که در نمایشگاه های مواد غذایی و محصولات کشاورزی عمده ترین اماکن برای عرضه و بازاریابی خرما می باشند

شرکت خرما فروشی تولید کننده  خرمای مضافتی بم میباشد و شما میتوانید برای خرید انواع خرمای مضافتی بم با ما در تماس باشید

  • india dates india dates